SELAMAT DATANG KE RUANGAN ILMU PERLINDUNGAN TAKAFUL. PENASIHAT TAKAFUL - YASH SEDIA MEMBANTU ANDA - 017 6913043

Saturday 27 January 2018

PANADOL OH PANADOL

😫Bolehkah anda tinggalkan kad anda, saya akan menghubungi anda apabila saya sudah bersedia utk membeli polisi takaful nanti?.

😳Selepas mendengar kata-katanya, saya mengeluarkan dua tablet panadol💊💊💊💊 dan meminta segelas air daripada beliau🍹🍸 Mungkin pada masa itu beliau beranggapan bahawa
saya akan menelan panadol tersebut.

😎Setelah beliau membawa air suam, saya menyerahkan panadol💊💊💊💊 tersebut kepada beliau. Beliau tergamam seketika dan berkata:

😡"Kenapa serahkan kepada saya, saya tidak sakit. Saya tidak perlukan panadol sekarang, saya ingatkan awak yang mahu memakannya."

Tuan/Puan,
>>Bilakah masanya anda akan mengambil panadol?.

>>Pernahkah anda mengambil panadol sebelum anda sakit.

Perkara yang sama juga berlaku  pada polisi takaful. Anda tidak akan terfikir utk mengambil panadol sebelum anda sakit. Tetapi jikalau anda terlantar di 🏥hospital dan juga tidak mempunyai kewangan yang cukup utk membiayai kos perubatan anda atau keluarga anda, mungkin pada masa itu anda akan ingat kepada saya dan akan menghubungi saya utk membeli polisi ini. Tetapi tidakkah anda tefikir pada masa itu tidak ada syarikat #takaful yg akan menerima anda lagi.

Jikalau syarikat takaful menerima anda pada masa itu, saya tidak perlu datang berjumpa anda sekarang, kerana saya rasa lebih baik saya menjual pada orang-orang yang sedang tenat di hospital. 🏥🏥🚑🚑🚑🚑Adakah anda fikir menangis kemudian lebih baik daripada membuat persiapan awal?.

"Tolong makan panadol 💊ini. 'TIDAK' 'TIDAK', saya hanya mengambilnya semasa saya sakit kepala."😜